بلاگ

سرویس خواب کلاسیک

سرویس خواب کلاسیک

تاریخچه دیزاین سبک کلاسیک

سرویس خواب کلاسیک را باید کنار گذاشت و ابتدا تاریخچه سبک کلاسیک را بررسی کنید.

هویت هر خانه با دکوراسیون داخلی و وسایل چیده شده در آن مشخص می‌شود. در واقع سلیقه  افراد در خریدهای خود با توجه به سبک و احساسی که نسبت به زندگی دارند نمود پیدا می‌کند.

تقریباً بیشتر مردم ایران در خانه‌های با سبک کلاسیک متولد شده و قسمتی از دوران زندگی خود (کودکی و نوجوانی) را در این خانه‌ها سپری کرده‌اند.

در واقع این سبک زیبا و جذاب یادآو راحتی و گرمایی است که در خانه‌های دوران کودکی وجود داشته است.

طراحی کلاسیک معماری و دیزاین و طرح‌های زیبا و سبک‌های  جذاب و مجلل متعلق به قرن 18 و 19 میلادی را خاطر نشان می‌کند.

این نوع سبک به‌خاطر ایجاد فضایی شیک و لوکس و در عین حال نوستالژی نسبت به سایر سبک‌ها خواهان بیشتری دارد.

همه ما کاملا به این امر آگاه هستیم که فضای داخلی خانه با حضور مبلمان متناسب آنجا، شخصیت پیدا کرده و معنا و کارایی خود را نشان می‌دهد.

در اتاق خواب هم تخت خواب در معنا و همچنین زیبایی آن نقش اصلی را دارد که باید در انتخاب نوع و مدل آن توجه و دقت لازم را داشت.

 در این متن شما را با چگونگی سرویس خواب کلاسیک، این مدل زیبا و خاطره انگیز آشنا می‌کنیم.

"<yoastmark

چیدمان اتاق خواب با کلاسیک چگونه خواهد بود؟

برای داشتن چنین اتاق خوابی تنها پیروی از اصول سبک کلاسیک که مربوط به قرینگی اشیای چوبی (با رنگ‌های رسمی و چوب طبیعی ) و چیدمان آن‌ها است  کافی می‌باشد.

لازم نیست که اتاق دارای رنگ تیره یا با رنگ تکراری سفید پوشیده شود؛ یا سرویس خواب رنگی تیره داشته باشد و فضا، فیلم‌های کسل کننده قدیمی را برای‌مان تداعی کند.

بلکه می‌توان با خلاقیت این اتاق را به زیبایی  با سرویس خوابی که مطابق با سلیقه خودمان انتخاب شده است با دیوارهای که دارای رنگ زنده هستند به زیباترین شکل آرایش داد.

سرویس خواب کلاسیک چگونه سرویسی است؟

سرویس خواب کلاسیک در محصولات مربوط به دسته خود قرار دارد و از لحاظ طراحی ساختاری در واقع بین مدل استیل و مدل‌های مدرن قرار گرفته است.

در بعضی از مواقع نقش‌هایی به شکل منبت بر روی بدنه آن‌ها به کاررفته است. اما وجود طرح‌ در این مدل سرویس‌ها نه به اندازه سرویس‌های استیل بوده و نه به‌میزان سادگی سرویس‌های مدرن است.

دقت بسیار زیادی که در طراحی این محصولات به‌کار رفته باعث شده که در چند ساله اخیر طرفداران زیادی پیدا کند و خرید این سرویس‌ها مورد استقبال قرار بگیرد.

سرویس خواب‌های کلاسیک دارای ویژگی‌های به شرح زیر می‌باشند:

  • مواد اولیه و اصلی که برای این سرویس‌ها به‌کار رفته از چوب می‌باشد.
  • در طراحی این محصولات از اصول هنری کلاسیک پیروی می‌شود.
  • این سرویس‌ها ساده بوده و لزوماً پر زرق و برق نیستند.
  • این مدل از سرویس‌ها همواره مانند یک اثر هنری می‌درخشند.
  • این مدل از سرویس تاریخ انقضاء نخواهند داشت.

سرویس خواب کلاسیک و لوازم مورد نیاز همراه با آن

یک ست کامل سرویس خواب کلاسیک علاوه بر تخت‌ خواب دارای جزئیاتی است که هم به زیبایی و کامل شدن ست سرویس کمک می‌کند و هر کدام از آن‌ها استفاده‌های مخصوص به خود را دارند که  در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

1- تختخواب

اهمیت تخت خواب موجود در دیزاین کلاسیک:

اصلی‌ترین و مهم‌ترین  کالای طراحی شده در سرویس‌های خواب، تختخواب است که به‌شکل یک‌نفره و دونفره بوده و اهمیت بالایی برای سلامتی و ایمنی در حین خواب با توجه به ضرورت خواب جهت ادامه حیات برای افراد دارد و با توجه به نیاز‌های افراد در اندازه‌ها و انواع مختلف آن در بازرار موجود هستند.

اگر به سبک زندگی مدرن و در عین حال ساده علاقه‌مند هستید  تختخواب‌های کلاسیک در انواع زیبای آن مدل جدید دسته منبتی و سرویس‌های با تناژ طلایی و طرح‌های دیگر در بازار موجود است.

"<yoastmark

2- پاتختی

پاتختی و لزوم وجود آن در تختخواب کلاسیک:

پاتختی جزء لوازم جانبی کنار تخت خواب است که همراه با تختخواب ارئه می‌شود.

برای قرار دادن چراغ خواب در کنار تخت و نیز قرار دادن بعضی از لوازم مانند گوشی تلفن، لیوان آب، دارو و قرص وجود پاتختی لازم و ضروری می‌شود.

بیشتر پاتختی‌ها به‌دلیل حفظ هارمونی کل سرویس معمولا هماهنگ با تخت خواب ساخته و طراحی می‌شوند که در سرویس‌های کلاسیک نیز همین‌طور است.

ولی افراد می‌توانند بر طبق فضای اتاق خواب و با سلیقه خود پاتختی را تغییر دهند.

در تخت‌های یک نفره یک پاتختی و در تخت‌های دونفره دو پاتختی برای آن‌ها ساخته می‌شوند که این پاتختی‌ها خود جلوه زیبایی به سرویس کلاسیک می‌دهد.

3- میزآرایش

لزوم وجود میز توالت یا همان میز آرایش در تختخواب کلاسیک:

اگر در اتاق خواب خود فضای کافی را دارید سعی کنید از میز آرایش موجود در سرویس کلاسیک خود به‌منظور نظم بخشیدن به اتاق خواب که جزء نیازهای این اتاق است استفاده نمایید. (برای قراردادن لوازم بهداشتی و آرایشی و دیگر وسایل).

میزآرایش معمولا همراه با یک صندلی است که استفاده از آینه روبرو را برای شما آسان‌تر می‌کند.

4- آینه

وجود آیینه در سرویس خواب کلاسیک:

اگر می‌خواهید همراه با ست سرویس کلاسیک خود در اتاق خواب آینه داشته باشید که از ارکان اصلی آن است، پس بسیار خوش سلیقه هستید.

این آینه‌ها از جنس خود سرویس ساخته شده و به‌صورت سیار و رو میزی وقدی هستند.

برای انجام کارهایی مانند سشوار کشیدن و نیز آماده شدن برای رفتن به مهمانی‌ها که به‌طور معمول در اتاق خواب انجام می‌شود، جزء وسایل لازم و مورد نیاز اتاق خواب است.

آینه همراه ست کلاسیک  آن جلوه بی نظیری به اتاق خواب می‌بخشد.

5- پاف

پاف موجود در تختخواب کلاسیک:

پاف که همان مبل پاتختی است این امکان را برای شما فراهم می‌کند که پیش از رفتن به تخت خواب به استراحت و تمدد اعصاب بپردازید.

البته پاف‌ها زیبا بوده و در کنار مبلمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. پاف به‌عنوان مبل پاتختی در تختخواب‌های بزرگ  کاملا مورد توصیه قرار می‌گیرد اگر اتاق خواب شما کوچک است، توصیه می‌کنیم به‌دلیل دست و پاگیر بودن آن را از لیست خرید خود حذف نمایید.

6- کمد و دراور

استفاده از کمد موجود سرویس خواب کلاسیک:

امروزه به‌دلیل وجود کمدهای دیواری موجود در اتاق خواب‌ها و همچنین کوچک بودن فضای داخلی بعضی از این اتاق‌ها معمولا خرید کمدهای همراه با ست تخت خواب خیلی لازم و ضروری به‌نظر نمی‌رسد.

البته اگر برای چیدمان سرویس کلاسیک خود فضای لازم و کافی را دارید، واقعاً پیشنهاد می‌کنیم که از کمد ست همراه با سرویس خود استفاد نمایید زیرا علاوه بر ایجاد یک فضای بسیار زیبا و شیک در اتاق خواب شما دارای یک ست سرویس کلاسیک کامل خواهید بود.

بررسی عوامل مؤثر در قیمت گذاری سرویس خواب کلاسیک:

عواملی در چگونگی قیمت‌ گذاری بر روی این مدل ست سرویس خواب تأثیر گذاراست که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

1- چگونگی و نوع مدل مربوط به سرویس خواب کلاسیک و تأثیر آن برروی قیمت این محصول:

مدل مربوط به تختخواب کلاسیک اولین عامل تأثیرگذار بر قیمت آن است .

 همچنین نوع رنگی که برای محصولات کلاسیکی  که رنگ‌های مختلف با در نظر گرفتن مواد اولیه سازنده محصول استفاده می‌شود که در بعضی از آن‌ها از رنگ‌های پوششی مانند فندقی یا سفید و در بعضی از آن‌ها رنگ روکش‌هایی مثل ام دی اف و… استفاده می‌شود.

این موارد برروی مدل سرویس اثر می‌گذارد، همچنین رنگ طلایی این محصول با توجه به اینکه طی فرایندی ظریف‌ترو تقریباً سخت‌ترانجام می‌گیرد سبب افزایش قیمت سرویس‌های خواب کلاسیک می‌شود.

همان‌طوری که قبلا گفته شد سرویس‌های کلاسیک  در بیشتر موارد بر روی دسته‌های خود دارای منبت‌های بسیار زیبا و ظریفی هستند که این امر به‌طور مستقیم روی قیمت این نوع از محصولات تأثیر می‌گذارد.

"<yoastmark

2- تأثیر کیفیت مواد به‌کار رفته در سرویس خواب کلاسیک:

دومین نکته تأثیرگذار در قیمت این محصول مواد اولیه و نوع کیفیت این مواد است که در کیفت ساختاری و میزان قیمت آن بسیار تاثیرگذار است.

در تولید تختخواب کلاسیک ( ساخت بدنه) از موادی مانند چوب، ملامینه، ام دی اف و… استفاده می‌شود.

که نوع و کیفیت مواد به‌طور مستقیم بر قیمت آن و کیفیت سرویس خواب اثر دارد.

3- تعداد اجزای  سرویس خواب و ثأثیر آن بر قیمت محصول:

همان‌طوری که قبلا شرح دادیم تختخواب دارای اجزایی است که هر کدام از این اجزاء بر روی قیمت تختخواب مؤثر است.

اما باید به این نکته توجه کرد که قرار گرفتن ست کامل سرویس خواب کلاسیک در اتاق می‌تواند زیبایی و جلوه فوق‌العاده‌ایی را به اتاق خواب شما ببخشد.

4- تأثیر میزان هزینه‌های جانبی بر روی سرویس خواب کلاسیک:

در پایان وجود هزینه‌های جانبی مانند هزینه نصب و هزینه حمل ونقل است که خود می‌تواند بر روی افزایش قیمت محصول مقداری تأثیر بگذارد.

همواره باید این نکته را در رابطه با خرید سرویس خواب کلاسیک در نظر گرفت که هیچ‌گاه کیفیت محصول را قربانی هزینه‌های جانبی آن نکنید تا بهترین خرید را داشته باشید.

همان‌طوری که می‌دانید سرویس‌ خواب انواع مختلفی دارند کلاسیک و مدرن و.. که راحتی و نوع طراحی این محصولات بسیار مهم است.

اگر شما سبک کلاسیک را می‌پسندید در واقع این سبک شبیه سبک سنتی غربی بوده که امروزه مقداری رنگ و لعاب عصر جدید را نیز به خود گرفته است

و می‌تواند جزء زیباترین و بهترین گزینه‌های انتخابی برای تختخواب این اتاق باشد که می‌تواند آرامش و زیبایی را برای خریداران خود به ارمغان بیاورد.


فروشگاه آنلاین و حضوری چوبسا؛ در خدمت شماست.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *