بلاگ

ویژگی‌ سرویس خواب نوزاد

ویژگی‌ سرویس خواب نوزاد

ویژگی‌های سرویس خواب نوزاد از موارد مهمی است که باید در زمان خرید آن مورد توجه قرار بگیرد که بتوان سرویسی را تهیه نمود که علاوه بر زیبایی، کارایی خوبی هم داشته باشد. یکی از دغدغه‌های والدین معمولا خرید سیسمونی است، که باید این‌کار با دقت زیادی انجام شود. سرویس خواب نوزاد از اجزای مختلفی تشکیل شده است که برای راحتی این خردسالان دوست داشتنی باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند و مواردی را در مورد جنس، رنگ، مدل و… در نظر داشت تا بتوان فضایی زیبا و دلنشین را برای کودک فراهم نمود که دراتاق خود آرامش داشته باشند. نوزادی جزء یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران زندگی محسوب می‌شود زیرا کوچک‌ترین آسیب در این دوران ممکن است جبران‌ناپذیر باشد. نوزادن بیشتر وقت خود را بر روی تخت‌هایشان سپری می‌کنند، بنابراین سرویس خواب نوزاد باید نرم، لطیف و ضد حساسیت باشد که آسیبی به  بچه وارد نشود. با ماهمراه باشید تا به بررسی بیشتر ویژگی‌های سرویس خواب نوزاد بپردازیم.

 ویژگی‌های اصلی سرویس خواب نوزاد

 

تخت خواب نوزاد

تخت خواب نوزاد

 

راحتی و امنیت اصلی‌ترین ویژگی برای سرویس خواب نوزاد محسوب می‌شود. تختی که برای نوزاد ساخته می‌شود باید دارای استقامت و امنیت باشد تا خطری متوجه کودک نگردد. سرویس خواب نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد. جنس سرویس اگر از چوب یا موادی دیگر باشد نباید پوسته پوسته  شود و یا به‌راحتی بشکند، زیرا که پوست کودک بسیار حساس است و سریع آسیب می‌بیند. چوبسا از بهترین مواد اولیه برای تولید سرویس خواب‌های نوزاد استفاده می‌کند.

 در زمان خرید سرویس خواب نوزاد باید مواردی را مورد توجه قرارداد که به بررسی آن می‌پردازیم:

  • اندازه و سایز تخت خواب
  • پایداری
  • چرخ‌های متحرک
  • ارتفاع و قابلیت تنظیم
  • ست ملحفه و تخت
  • رنگ مناسب
  • لوازم تزئیناتی
  • تخت در کناروالدین

 

تخت خواب نوزاد

تخت خواب نوزاد

اندازه و سایز تخت خواب نوزاد:

اندازه و سایز استانداردی برای تخت نوزاد تعیین نشده است و معمولا مطابق با سن و سال و اندازه کودک برای او تخت خواب تهیه می‌شود. بهترین توصیه این است که کالای مورد استفاده هم سایز کودک باشد، به این معنا که تخت آنقدر بزرگ نباشد که  کودک در آن غلط بزند و دیگر نتواند به حالت اولیه خود باز گردد و نه آنقدر تنگ و کوچک باشد که قدرت حرکت را ازاو بگیرد و شبیه قفس باشد. تخت خواب حد وسط و نرمال برای نوزاد بهترین گزینه است. توجه به مرغوبیت سرویس خواب نوزاد امری مهم است چرا که  کودک 9 ماه اول زندگی خود را در تخت خواب سپری می‌کند.

پایداری:

سرویس خواب‌های نوزاد عموماً به‌شکل فانتزی ساخته می‌شوند. بنابراین در زمان خرید چند نکته را مورد توجه قرار دهید. پایه‌های زیرین تخت را چک کنید و آن را تکان دهید اگر لق می‌زند نشان دهنده نامرغوب بودن آن است. مورد دوم توجه کردن به قطعاتی است که سبب حرکت تخت می‌شوند که در این موارد باید به‌خوبی نحوه اتصالات مورد بررسی قرار بگیرند. نبود محکم کاری در بست‌ها موجب می‌شود که پس از مدتی از یکدیگر جداشوند. مورد سوم توجه به ظرفیت و حجمی است که تخت می‌تواند در خود نگه‌دارد. بیشتر تخت‌ها فانتزی هستند این امر باعث می‌شود که با رشد کودک و به مرور زمان با کوچک‌ترین حرکتی تخت بشکند، باید ظرفیت تخت خواب کاملا مدنظر قرار بگیرد.

چرخ‌های متحرک:

داشتن چرخ متحرک در سرویس خواب نوزاد بسیار خوب است و باید به آن توجه نمود، زیرا به‌منظور تغییر دکوراسیون و تمییز نمودن زیر آن به راحتی می‌توان آنان را با کمترین فشار جابه جا کنید. برای فیکس نمودن تخت در گوشه اتاق می‌توانید چرخ‌های آن را قفل کنید.

ارتفاع و قابلیت تنظیم:

تخت نوزاد براساس ابعاد بدن، قد، وزن متغیر می‌باشد. تخت خواب یک کودک شیرخوار باید دارای لبه‌های بلندی باشد. اگر کودک دیگر شیرخوار نیست ارتفاع 20 تا 30 سانتی‌متری تخت از سطح زمین بسیار مناسب خواهد بود. برای زمانیکه سن کودک بالاتر می‌رود فاصله 30 تا 40 سانتی‌متر استاندارد است. این ارتفاع براساس قد کودک که بلند‌تر یا کوتاه‌تر از میانگین سنی خود باشد متغیر خواهد بود. بنابراین فاصله تخت از زمین باید مناسب با رشد کودک باشد.

ست ملحفه و تخت:

در زمان تهیه سرویس خواب نوزاد سعی کنید بالش و لحاف خریداری نکنید. نوزادن تا یک سالگی به‌شکل تخت و بدون بالش خوابانده می‌شوند. در مورد تشک باید طوری با تخت خواب تنظیم باشد که موجب گیرکردن دست و پای کودک در میان نرده‌های گهواره نشود. ملافه‌های مورد استفاده تخت باید از جنس نخی و ضد آلرژیک باشند.

رنگ مناسب:

رنگ‌های ملایم، پاک و زیبا مانند صورتی ملایم، آبی آسمانی، سفید، سبز روشن، کرم روشن، یاسی ملایم و.. می‌تواند جلوه‌ای دلنشین به سرویس خواب در اتاق بدهد زیرا تخت جایی برای آرامش و آسودگی کودک است. تکثیر رنگ‌های زیبا و دلنشین در اتاق کودک سبب افزایش هشیاری او می‌شود. رنگ‌های هیجان‌انگیز و بسیار تند مانند قرمز و نارنجی تیره و.. رنگ مناسبی برای انتخاب سرویس خواب نوزاد نیست.

لوازم تزئیناتی:

تزئینات جانبی تخت خواب نوزاد اگر بیش از حد باشد ظاهری فانتزی و گول زننده خواهد داشت. سعی کنید تخت سرویس خواب نوزاد دارای کمترین لوازم جانبی و تزئیناتی باشد، ممکن است وجود این تزئینات اضافه در در زمان عدم حضور شما در اتاق از تخت جدا شود و به کودک آسیب برساند. بنابراین خرید تختی ساده و محکم با جنسی مرغوب بسیار بهتر از تختی شلوغ با داشتن تزئیناتی بی‌کاربرد است.

تخت در کنار والدین:

نوزاد در ماهای اولیه به شدت نیازمند وجود مادر برای تغذیه و یا هر مشکل دیگری است. بهتر است در چند ماه نخست زندگی تخت نوزاد در کنار تخت مادر گذاشته شود. با استفاده از تخت‌هایی که حصار یک طرف آن‌ها جدا می‌شود و با چسباندن آنان به تخت مادر و یکسان کردن ارتفاع آنان نوزاد و مادر به‌راحتی می‌توانند در کنار یکدیگر بخوابند.

تخت خواب نوزاد

تخت خواب نوزاد

بررسی انواع مدل‌های سرویس خواب نوزاد

 چوبسا سرویس خواب‌های نوزاد را در انواع مدل‌ها و طرح‌های زیبا و شیک تولید و عرضه می‌نماید. به‌طور کلی مدل این این سرویس‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

مدل‌های سرویس خواب نوزاد مدرن و کلاسیک: استفاده از این مدل‌ها برای اتاق کودک بستگی به سبک و سلیقه شما دارد، طرح‌های زیبای در مدل‌های مدرن و کلاسیک هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شوند. استفاده از انواع ساده  این مدل‌ها می‌تواند در هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی نماید.

مدل سرویس خواب‌های نوزاد فانتزی و عروسکی: در این مدل از سرویس خواب اصولا از شخصیت‌های و طرح‌های عروسکی و فانتزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر سبب افزایش جذابیت اتاق کودک می‌شود. این سرویس خواب‌ها اتاق کودک را بسیار جذاب، دوست‌داشتنی و لاکچری می‌کند. این مدل برای سرویس خواب نوزادی به‌عنوان مدلی شیک و محبوب می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

جنس سرویس خواب نوزاد

 

به‌طور کلی بهترین جنس برای سرویس خواب نوزاد چوبی است و سپس ام دی اف  و نئوپان در مرحله دوم قرار دارند. در تمامی این متریال‌ها باید همواره جنس مرغوب و مناسب را بیش از هرچیزی مد نظر قرارداد. مثلا ام دی اف در انواع و کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شود. بعضی از چوب‌های ام دی اف گازی را از خود متصاعد می‌نمایند که برای تنفس کودکان مضر است. تخت‌های فرفروژه با لبه‌های تیز به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. باید تخت‌های را انتخاب کنید که به‌راحتی بتوانید زیر آنان را تمیز کرده تا از تجمع حشرات موذی در آنجا خودداری کنید. استفاده از تخت‌های بسیار نازک، ظریف، سبک را برای کودک فراموش کنید زیرا سلامتی این گل‌های زندگی از هر چیزی مهم‌تر است.

سرویس خواب نوزاد یکی از عناصر کلیدی اتاق خواب کودک به‌شمار می‌آید. با ورود عضو جدید به خانواده تقسیم فضا نیاز به توجه و دقت دارد که وسایل خریداری شده برای کودک مخصوصاً سرویس خواب فقط جنبه فانتزی و تزئینی نداشته باشد، بلکه وسیله‌ای مفید باشد که علاوه بر زیبایی و دلنشینی به خوبی نیازهای کودک که مهم‌ترین آن آرامش و امنیت است را برآورده کند. بنابراین توجه به استاندارهای سرویس خواب کودک در زمان خرید بسیار مهم است. چوبسا با داشتن سابقه‌ای درخشان تولید کننده باکیفیت‌ترین و لوکس‌ترین انواع سرویس خواب‌های نوزاد است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *